Τερηδόνα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

τερηδόνα-όλα-όσα-πρέπει-να-γνωρίζετε

Περιεχόμενα Σελίδας

Τι ειναι η τερηδόνα:

Η τερηδόνα είναι η νόσος που καταστρέφει τους σκληρούς ιστούς των δοντιών, αδαμαντίνη (σμάλτο) και οδοντίνη. Αποτελεί τη συχνότερη αιτία καταστροφής των δοντιών και εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες, ξεκινώντας από την παιδική ηλικία.

Αν η τερηδόνα δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να εξελιχθεί και να οδηγήσει στην πλήρη καταστροφή του δοντιού, με συνέπεια την απώλειά του.

Γιατί προκαλείται τερηδόνα;

Μετά την κατανάλωση φαγητού και ποτού –  και ιδιαίτερα μετά την κατανάλωση ζάχαρης –  παραμένουν στο στόμα μικρόβια, τα οποία παράγουν οξέα. Εάν δεν γίνεται σωστός και συχνός καθαρισμός των δοντιών, αυτά τα οξέα φθείρουν τους σκληρούς ιστούς των δοντιών και προκαλούν τερηδόνα.

Τερηδόνα: Αίτια

• Κακή στοματική υγιεινή
  • Συχνή κατανάλωση ζάχαρης
  • Κατάχρηση φαρμάκων ή αλκοόλ
  • Έλλειψη τακτικής οδοντιατρικής παρακολούθησης
  • Μειωμένη ροή σάλιου, που προκαλεί ξηροστομία
  • Κακή διατροφή
  • Υψηλά επίπεδα τερηδονογόνων μικροβίων στο στόμα
  • Βλάβες της αδαμαντίνης των δοντιών
  • Αποκαλυμμένες ριζικές επιφάνειες των δοντιών
  • Ορθοδοντική θεραπεία σε συνδυασμό με κακή στοματική υγιεινή

Τερηδόνα: Συμπτώματα

Κάποιος ασθενής με τερηδόνα αισθάνεται κυρίως πόνο στα δόντια. Βέβαια, ο πόνος και γενικότερα τα συμπτώματα εξαρτώνται από το βαθμό ανάπτυξης της τερηδόνας. Σε αρχικό στάδιο, ενδέχεται να μην υπάρχουν ενδείξεις της πάθησης. Στη συνέχεια, όμως, ο ασθενής παρατηρεί ευαισθησία των δοντιών και ταλαιπωρείται από έντονο πονόδοντο. Κάποιες φορές γίνονται ορατά μικρά σκούρα ή/και λευκά στίγματα πάνω στα δόντια ή ακόμα και τρύπες.

Περισσότερα Άρθρα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο