Πόνος & Εμφυτεύματα

Αναμφισβήτητα, η πλειοψηφία των ανθρώπων παραδέχεται πως ο οδοντίατρος είναι ο γιατρός που δεν θέλει να επισκέπτεται. Αυτός ο ”φόβος” προς τον οδοντίατρο προέρχεται είτε από κάποια τραυματική οδοντιατρική εμπειρία ως παιδί είτε από τρομακτικές εξιστορήσεις συγγενών και φίλων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κυριαρχεί ακόμη και σήμερα η άποψη ότι οποιαδήποτε οδοντιατρική επέμβαση προκαλεί μεγάλο πόνο. Ειδικά όταν ο ασθενής χρειάζεται να βάλει εμφυτεύματα, ένας βασικός λόγος που διστάζει είναι η ανησυχία του ότι πρόκειται για μια πολύ μεγάλη χειρουργική διαδικασία που θα του προκαλέσει σίγουρα πόνο και δεν ξέρει αν θα τον αντέξει! Αυτή η άποψη, ωστόσο, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Οδοντικά εμφυτεύματα και πόνος, δεν πάνε μαζί! Ανακαλύφθηκαν για να διευκολύνουν τη ζωή του ασθενή ενώ με την χρήση των νέων τεχνολογιών στον χώρο της οδοντιατρικής, η διαδικασία είναι σχεδόν εξ’ολοκλήρου ανώδυνη.

Εμφυτεύματα: Μια ανώδυνη διαδικασία σε όλα τα στάδια

Κατά τη διάρκεια της χειρουργικής φάσης του εμφυτεύματος, όποια και εάν είναι η δυσκολία του περιστατικού, ο ασθενής δεν αισθάνεται πόνο καθώς γίνεται τοπική αναισθησία στην περιοχή τοποθέτησης του εμφυτεύματος.

Με το τέλος της διαδικασίας ο ασθενής λαμβάνει ένα παυσίπονο ώστε να μην νιώσει ενόχληση μόλις περάσει η αναισθησία και του δίνονται αναλυτικές μετεγχειρητικές οδηγίες μετά την τοποθέτηση εμφυτευμάτων. Επιπλέον, είναι βασική προϋπόθεση πριν γίνει η χειρουργική επέμβαση να έχει χορηγηθεί στον ασθενή φαρμακευτική αγωγή (χημειοπροφύλαξη-αντιβίωση) ώστε να αποκλειστεί ενδεχόμενη επιμόλυνση, η οποία θα συνεχιστεί για διάστημα 5 ημερών μετά την τοποθέτηση.

Οδοντικά εμφυτεύματα και πόνος

Όσον αφορά το πρήξιμο-οίδημα, το οποίο φτάνει το μέγιστο την 3η ημέρα μετά το χειρουργείο, είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού και συμβαίνει κυρίως στα περιστατικά που μαζί με το εμφύτευμα χρησιμοποιείται και μόσχευμα. Σε απλά περιστατικά είναι πολύ πιθανόν να μην υπάρξει καθόλου πρήξιμο. Επίσης, δίνονται οδηγίες (κρύες κομπρέσες ή/και φαρμακευτική αγωγή) ώστε να ελαχιστοποιηθούν ακόμη περισσότερο οι πιθανότητες εμφάνισης πρηξίματος.

Τα επόμενα στάδια της θεραπείας με εμφυτεύματα (Προσθετική φάση) είναι εντελώς ανώδυνα χάρη στην εμπειρία του προσωπικού μας και στα εξελιγμένα οδοντιατρικά μέσα που διαθέτει το ιατρείο μας.

Συνεπώς, η θεραπεία με εμφυτεύματα αποτελεί μια σχετικά ανώδυνη διαδικασία και η μετεγχειρητική πορεία του ασθενή είναι ομαλή, με ήπιο βαθμό οιδήματος (πρήξιμο) και πόνου, που ελέγχονται απολύτως με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή και υποχωρούν πλήρως μέσα σε 4-5 μέρες. Μην αφήνετε, λοιπόν, τον ”φόβο” να σας εμποδίζει να αποκτήσετε ένα όμορφο χαμόγελο και κατ’ επέκταση μια καλύτερη ποιότητα ζωής!